Жури

BAPRA Bright Awards е първият PR конкурс в България, в който кандидатурите се оценяват изцяло от международно жури. Членовете му са признати комуникационни експерти с дългогодишен опит в областта.

Председател

Андрю Джонсън


партньор и оглавяващ отдел Public Affairs към ЕС в Havas Public Affairs в Брюксел

Експерт с над 22 години опит в областта на правото на ЕС и пъблик афеърс. Андрю е квалифициран адвокат, който има право да пледира във висши съдебни инстанции. С богатия си опит във всички аспекти на политиката за вътрешен пазар, здравеопазване, околна среда, защита на потребителите, промишленост, конкуренция и търговска политика, е управлявал редица  големи и паневропейски кампании. Бил е председател на работна група на Американската търговска камара (AmCham) за по-доброто разбиране на регулациите на ЕС (2001-2003) и член на Съвета на Британската търговска камара (2003-2007). От 2007 г. до сега е вицепрезидент на Комисията по пъблик афеърс към Съвета на Британските търговски камари в Европа (COBCOE). От 2007 г. работи и в Управителния комитет на Европейската асоциация на агенциите за пъблик афеърс (EPACA). Отговаря за преработката на Вътрешните правила и процедури на EPACA и за етичното и професионално обучение в рамките на Асоциацията. Андрю е гостуващ преподавател по „Теория и практика на лобирането в ЕС“ в един от най-известните парижки университети - Дофин. Редовно пише и изнася лекции на теми, свързани с пъблик афеърс.

Членове

Александрос Финоменос


Александрос стартира кариерата си като софтуерен инженер. Първият му проект е дигитализирането на комуникационната система на Гръцката флота. Той се ориентира много бързо към дигиталната стратегия и маркетинга, най-вече за автомобилния и банковия сектор. Участва в дигитални стратегии и IT проекти за най-големите автомобилни и банкови компании в Гърция.

През 2011 г. се премества в Румъния и работи като дигитален стратег и бизнес разработчик на NCH, американска финансова група, която държи най-голямата част от онлайн сектора в Румъния. Участва в цифрови стратегии и бизнес моделиране за най-добрите онлайн платформи в Румъния.

През последните години работи като директор на бизнес звено във Frank, изготвяйки стратегии заедно с широк кръг от клиенти в няколко индустрии.

Има опит в банковия и автомобилен сектор, FMCG, развлеченията и търговията на дребно.

Основният фокус на работата му във Frank е да използва правилните инструменти, които ще му помогнат да превърне големите данни в голяма информация, да си сътрудничи с подходящите хора, за да планира, изгради, реконструира и изгради наново печеливша дигитална стратегия.

Ана Фунтули


Ръководител на отдел "Връзки с обществеността" и главен стратегически планьор

Анна се присъединява към Solid Relations през 1992 г., като акаунт мениджър и мениджър стратегически комуникации. От 2006 г. заема длъжността ръководител на отдел "Връзки с обществеността" и е главен стратегически планьор за всички звена на Solid Havas.

Анна има 26-годишен опит в работата си с марки в редица сектори и е управлява казуси за водещи международни и местни клиенти. Ръководи и разработва множество кампании и PR проекти за клиенти като: Elais-Unilever, Jotis, SOS Doctors, G.D. Lemos Foundation, Министерство на финансите, Alpha Trust, Scoplife insurance, Sara Lee, Plaisio Computers, Papadopoulos, Moustakas Toys и др.  

Провежда обучения за управление на кризи и примерни сесии за ключови клиенти. Създала е обширни медийни връзки и КСО програми, както и маркетингови, брандинг и PR проекти.

Андрей Баранников


Главен изпълнителен директор на агенция SPN Communications с офиси в Москва, Санкт Петербург, Алматѝ и Киев. Андрей има 24-годишен опит в PR индустрията. От 2013 г. е член на Изпълнителния комитет на Световната PR организация (ICCO), от 2012 г. е председател на AKOS (Руския клон на ICCO) и вицепрезидент на Руската PR асоциация (RASO). От 2003 г. е председател и на Северозападния клон на RASO. Член е на Международната PR асоциация (ИПРА), Международната асоциация на бизнес комуникаторите (IABC) и академик в Руската PR академия (RAOS). Г-н Баранников е носител на много престижни руски и международни PR награди: SABRE Awards (2006-2008, 2010-2014), Global SABRE Awards (2011-2013), IPRA Golden World Awards (2002, 2004, 2010, 2012-2014), IABC Gold Quill (2012, 2014), Cannes Corporate TV & Media Awards (2011, 2012, 2014), Media Manager of Russia (2006, 2011), The Silver Archer (2002, 2007, 2008, 2009) и други. Основатeл и председател на организационния комитет на международния комуникационен форум „Балтийски уикенд“, www.balticweekend.com/en, от 2001 г. и заместник председател на организационния комитет на националния PR конкурс PROBA-IPRA Golden World Awards, www.pr-proba.ru (от 2000 г.). Г-н Баранников участва като жури и експерт в редица руски и международни PR конкурси. 

Анна Крайевска


Един от основателите на ПР агенция NBS, Полша през 1990 г. и нейн президент от 2004 г. Анна полага основите за развитието на ПР индустрията в Полша. Тя е ПР професионалист с повече от 25 години опит в управлението на кризи, корпоративен и финансов ПР, връзки с инвеститори. Тя е преподавател по специалност „Връзки с инвеститорите“ за следдипломни квалификации във Варшавския университет. През 2013 г. става член на Комисията по етика в ПР индустрията в Полша. През последните години Анна е консултант на редица първични публични предлагания, сред които на полския застраховател PZU, полски банки като Pekao SA, BZWBK, BRE Bank и Варшавската фондова борса. Работи по сделки за сливания и придобивания за компании като Orange, AXA, ADM, Électricité de France и BNP Paribas.  Тя предлага консултиране по управление на кризи и провежда семинари за кризисни комуникации. Изучавала е етнология в Ягелонския университет в Краков, Полша и Университета Париж-Х (Нантер). 

Димитрис Транакас


Елена Фадеева


Ръководи FleishmanHillard Vanguard в Русия и разширява дейността на компанията в страните от бившия Съветски съюз. Тя е консултант с дългогодишен опит в управление на репутацията, пъблик афеърс и международни комуникации.
Елена основава Vanguard PR през 1993 г. в Москва. Заема водещи позиции в няколко неправителствени организации в Русия, включително е почетен председател на борда на Руската асоциация на комуникационните агенции и ръководител на комуникационния отдел на Руския съюз на индустриалците и предприемачите. Елена е обявена за една от водещите руски ръководители от Асоциацията на управителите в Русия и в. „Комерсант Дейли“ за 2012 г. и 2013 г. Получава награда „Медия Мениджър на годината“ за 2013 г. за приноса си към развитието на индустрията. Елена е доцент във Висшето училище по икономика в Москва, води специална програма във Философския факултет в Московския държавен университет и в Санкт-Петербургския държавен университет.

Д-р Зехра Гюнгьор


Президент на Международната ПР асоциация (IPRA) за 2014 г. Член на борда и вицепрезидент на Турската асоциация на жените предприемачи (KAGIDER); член е на Турската ПР асоциация (TUHID) и бивш член на клуба Propeller.

През 1999 г. основава ПР агенция STAGE Communications Consultancy, като преди това е работила 20 години като икономически журналист.
Д-р Гюнгьор е член на ИПРА от 15 години и работи в Борда и в Съвета на ИПРА от 12 години. Притежава магистърска и докторска степен по „Комуникации“, заедно с бакалавърска степен по „Английска литература“. Лектор е по комуникации в два частни университета в Турция.

Кренгута Росу


Един от основателите на Румънската ПР асоциация и Клуба на румънските ПР компании. Г-жа Росу е член на Управителния съвет на Центъра за независима журналистика. Тя е ПР професионалист с над 20 години опит в областта на комуникациите. Тя е основател на агенция DC Communication и автор на над 500 статии като журналист и експерт по комуникации. 

Кристоф Жинисти


Международен ПР гуру с повече от 20 години опит като специалист по социални медии, управление на репутацията и кризисни комуникации. Понастоящем г-н Жинисти работи като директор и ръководител на дигиталните комуникации на FTI Consulting в Брюксел.
Създател и организатор на международния цикъл от конференции ReputationTime, чието първо издание е проведено в Париж на 11 януари 2013 г. Преди това е работил в най-голямата ПР компания в света – Еделман, на лидерската позиция заместник управляващ дирекор за Европа, Близкия Изток и Африка (2011-2012). Смятан е за един от основните двигатели, допринесли за развитието на дигиталните комуникации в Европа. Бил е президент на Международната ПР асоциация (IPRA) за 2013 г.
През 2008 г. основава неправителствената организация “Интернет без граници” (фр. език: Internet sans frontiers). Дейността на организацията е посветена на насърчаването на свободата на словото онлайн. През 2011 г. организацията се преименова на WebDiversity.

Ксения Ренко


Основател и управляващ директор на Jupiter Strategic Communications. Г-жа Ренко е старши комуникационен експерт, работещ по европейски проекти в Адриатическия регион, предимно на антикорупционна тематика. Също така е основател, бивш президент и вицепрезидент на Хърватската професионална ПР асоциация. Тя е редактор на първия наръчник по ПР в Република Хърватска. 

Лула Заклама


Президент и управляващ директор на агенция Rada Research & Public Relations Co. Президент на Международната ПР асоциация (IPRA) за 2006 г. Г-жа Заклама е експерт с 50-годишен опит в комуникационния сектор. Нейната експертиза се базира на богатия й опит в разработването на маркетингови и комуникационни стратегии за мултинационални и египетски компании в Египет. През 2006 г. е избрана за една от 50-те водещи арабски бизнес дами в Близкия изток от сп. Forbes (Близкия Изток) и една от 50-те водещи жени предприемачи в света от Star Group, със спонсорството на IBM и сп. Fortunе през май, 1998 г. Г-жа Заклама получава наградата Atlas за цялостно творчество от Американското дружеството по връзки с обществеността през октомври 2007 г. През 2013 г. получава признание от Международната рекламна асоциация (IAA) за принос си към комуникационната индустрия повече от 50 години. 

Ник Андрюс


старши вицепрезидент и старши партньор на FleishmanHillard

Ник е комуникационен консултант в продължение на почти тридесет години. През последните тринадесет години работи в FleishmanHillard.

Той е корпоративен комуникатор, специализиран в ангажираността на служителите, изпращането на съобщения, позиционирането, ръководството на мисълта и управлението на кризи. Ръководител "Управление на репутацията" за ЕМЕА регион, където управлява общоевропейски и глобални акаунти, мобилизира мрежата на компанията, така че да обслужва нуждите на клиентите. Работил е с клиенти от много сектори: авио, химически, финансов, хранителен, здравен, застрахователен, енергиен (нефт и газ), фармацевтичен и транспортен.

Ник е възпитаник на колежа Уорчестър в Оксфордския университет, където има магистърска степен по съвременна история, член е на Кралското дружество за насърчаване на изкуствата, произведенията и търговията (RSA). Вокалист е в рок група, също така свири на китара.

Пол Хоугън


Директор „Планиране“ и партньор в FleishmanHillard за Европа, Близкия Изток и Африка. В тази роля, той е отговорен за изследвания, анализи и развитие на актуални възгледи и идеи за панрегионални и значими местни клиенти. Също така ръководи усилията на компанията за стратегическа интеграция, които носят на клиентите свежи идеи, реализирани в платени, спечелени, социални и собствени медии. Пол е един от най-опитните стратегически планьори и фасилитатори в ПР индустрията. Има 30-годишен международен опит в ПР консултирането в САЩ, Европа, Близкия Изток и Африка. Работил е за Golin/Harris, Hill&Knowlton, Edelman и The Engine Group. Пол е специалист с богат опит в различни области, включително потребителски и корпоративни кампании, В2В комуникации, технологии и здравеопазване. Ръководил е планирането за многогодишни глобални програми за клиенти като McDonald’s, Shell, Unilever и Coca-Cola. Два пъти е награждаван от британското списание PR Week в категория „Най-добра международна кампания на годината“.

Скот Гоулд


лектор, съветник и автор на „The Shape of Engagement”

Той е помогнал на някои от най-известните марки в света при изграждането им на трайни връзки с техните клиенти, служители и общности. Скот прилага опита си в многото сектори, включително като църковен пастор, телевизионен продуцент, творчески директор, основател на благотворителни организации и преподавател.

Уоутър Гласър


Основател и управляващ директор на компанията Glasnost, която е носител на редица награди, и която разбира съвременни комуникации.  Агенцията работи с клиенти, като VodafoneZiggo, Google и Unilever.

Уоутър е предприемач с повече от 13 години опит в областта на маркетинга, PR-а, социалните медии и маркетинговата комуникация. Преди това е работил в TomTom, както и в социалната мрежа Hyves и TBWA.

 

Фиоренца Плинио


ръководител сектор „Награди“, Lions Festivals, който организира фестивали на креативните индустрии в световен мащаб, включително и Международния рекламен фестивал в Кан.

Фиоренца Плинио отговаря за разработването на състезанията за награди за всички продукти на компанията, както и за създаването на нови възможности за растеж, привличането на  клиенти и отношенията с други организации. През 2009 г. тя стартира ПР наградите Lions, като работи в тясно сътрудничество с ПР индустрията  за създаването на платформа, която да промотира и отличи най-креативните ПР кампании, програми и подходи, демонстриращи най-високо ниво на креативност и бизнес резултати. Преди да заеме тази длъжност, Фиоренца работи като редактор в информационната агенция ANSA в Париж и пише за няколко международни издания. Родом е от Рим, Италия, и има магистърски степени по медии и журналистика от университета LUMSA в Рим и Сорбоната в Париж.

Франсис Ингам


Главен изпълнителен директор на Световната ПР организация (ICCO), представляваща над 2500 ПР компании, чрез национални браншови асоциации в 32 страни от Европа, Азия, Африка, Северна и Южна Америка и Австралия.
Г-н Ингам е генерален директор на Британската асоциация на ПР агенциите (PRCA).

Юрген Ганголи


Управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications. Неговата агенция отбеляза 30-та си годишнина през 2014 г. и от своето основаване през 1984 г. е сред водещите комуникационни консултантски агенции в Австрия. Юрген Ганголи е специализиран в управление на проблемни ситуации и теми, кризисни комуникации и стратегическо консултиране. През последните години, заедно със своя екип, е един от най-често награждаваните европейски ПР експерти в международен план. От 2010 г. насам е печелил 5 пъти SABRE Gold Awards (EMEA), 4 пъти 1-ва награда на The Austrian Best Practice Award, 2 пъти PR Prize (2013, 2014), 2 награди от German PR Report Awards. През 2013 г. за трети път получава популярната награда Austrian State PR Award. Г-н Ганголи е член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA), отговорен за международните отношения и стандартите за качество и член на Управителния съвет на Световната ПР организация (ICCO), представлявайки Австрия.  Г-н Ганголи е автор на редица публикации за онлайн комуникации и електронна търговия и редовно е лектор по теми, свързани със социални медии и масови комуникации. 

Ян Боман


Специалист с богат опит в областта на комуникациите, ПР и пъблик афеърс, базиран в Копенхаген.
Управляващ директор в Boman Communications/PRN (Дания). Бил е вицепрезидент на Датската асоциация на ПР агенциите, член на Управителния съвет на Световната ПР организация (ICCO) и е журирал в редица европейски ПР конкурси.
Завършил е „Логистика и мениджмънт“ в Copenhagen Business School, а в работата си като ПР и комуникационен специалист се придържа към принципа „По-малкото е повече – освен в случаите, когато сложното изглежда наистина страхотно.“