ICCO стартира първата от поредица бели книги, озаглавени „Модерни комуникационни предизвикателства за обществото“, очертавайки ролята на PR индустрията в три приоритетни области. След консултации с членовете и работните групи, трите въпроса, считани за най-важни за PR индустрията да има глас, бяха:
1. Свобода на медиите и свобода на словото
2. Медийна грамотност и образование
3. Етика на новите технологии и цифровите медии
За да се справи с тези предизвикателства, документът призовава за сериозен съюз между индустриите, включително журналистика, реклама, технологии и политици. Документът очертава проблемите, тяхното въздействие върху PR практиката и ролята на PR за намиране на решения. Като част от тази работа, ICCO и нейните членове допринасят за съответните комисии в рамките на Съвета на Европа като обсъждат законодателни и образователни решения.
Масимо Морикони, европейски президент, ICCO каза:
„Професионалистите по връзки с обществеността едновременно проектират съвременния комуникационен пейзаж и са ключови играчи в него, диктувайки как медиите влияят върху живота на хората. Свободата на медиите за свободно изразяване, медийната грамотност за борба с фалшивите новини и отговорното използване на изкуствен интелект са в основата на днешния дневен ред на ICCO. Тази първа бяла книга е създадена като глобално сътрудничество, като се вземе предвид огромната работа на Съвета на Европа. Документът ще вдъхнови и подкрепи PR бизнеса и заинтересованите страни от комуникациите в усилията ни за колективно проектиране на по-добър комуникационен пейзаж и от полза за обществото.
Патрик Пеникс, ръководител на информационното общество, Съвета на Европа каза:
„Очакваме с нетърпение да работим с PR индустрията, глобалните институции и други съответни заинтересовани страни, за да се справим с тези критични проблеми във време на голяма промяна в глобалния медиен пейзаж“.
Нитин Мантри, президент на ICCO каза:
„Този документ може да бъде началото на страхотен диалог между всички заинтересовани страни, докато се занимаваме с основните проблеми, пред които са изправени комуникациите днес – с PR специалисти точно в центъра на разговора.
Важно е да се признае, че този документ се публикува на фона на войната в Украйна, в която има и системна, сложна дезинформация от руското правителство. Чрез колективни международни високи стандарти можем да се борим с лошите практики по последователен и категоричен начин“
Документът призовава PR специалистите и всички заинтересовани страни в медиите да:
– Ангажирайте се директно с проблемите и разберете ролята на PR в тях.
– Ангажирайте се с национални PR асоциации и проекти на местно ниво
– Открити диалози, които обхващат PR, реклама, технологии и журналистика
– Извеждайте идеи и решения, докато създаваме допълнителни документи, инструменти, стандарти и споразумения.
Документът може да бъде изтеглен от тук.