PR ФОРУМЪТ НА БАПРА СТАНА СЦЕНА ЗА ОБМЯНА НА ОПИТ И ПОЛЕЗНИ ПРАКТИКИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ИНДУСТРИЯТА И ВПЕЧАТЛИ ПУБЛИКАТА С МЕЖДУНАРОДНИТЕ СИ ЛЕКТОРИ
На 3-и април в Hotel Intercontinental Sofia се състоя дългоочакваният PR форум на Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) с надслов „Какво движи растежа на PR днес?”. Двама международни PR експерти дойдоха в България по покана на БАПРА, за да разкрият на гостите на събитието бъдещето на индустрията през тяхната перспектива. Модератор на форума беше журналистът Флорина Иванова.
Кристоф Жинисти, бизнес лидер на MSL Саудитска Арабия, откри панелната част с темата: „Парадоксът на автентичността: Навигация в смелия нов свят на генеративния изкуствен интелект в областта на PR”. През призмата на сегашните гео-политически и обществени промени, както и на рязкото внедряване на различни AI инструменти, Кристоф разгледа професията на PR и всички предизвикателства, с които тепърва тя ще се сблъсква.
Втората част на панела бе водена от Кристина Форсгард, основател на Netprofile и председател на Комисията по етика на Международната консултантска организация по комуникации (ICCO). Тя се опита да даде отговор на въпроса: „Как да прегърнем новите граници на PR?“, като разгърна и затвърди силното влияние, което PR експертите имат на локално и световно ниво, и как това влияние може да бъде афектирано и засилено в непознати за света посоки с всички нови технологии, в частност AI.
Презентациите на двамата лектори бяха последвани от дискусионен панел, в който техните провокативни теми и смели гледни точки се разгърнаха пред гостите. Участници в дискусията бяха Сирма Пенкова, редактор медия и реклама във вестник Капитал, Кристоф Жинисти и Кристина Форсгард. Модератор на дискусията беше Ива Григорова, заместник-председател на БАПРА и директор PR бизнес в MSL Sofia, част от Publicis Groupe България. Участниците в дискусията успяха да отговорят на много от належащите въпроси, свързани с бъдещето на индустрията и технологиите, които гостите имаха към тях.
Форумът завърши с практическа част на тема „Приложения на AI в PR“, представена от Д-р Йолина Петрова, старши специалист по данни и инженер по машинно обучение в Identrics и Анна Цанова, Маркетинг Мениджър в Updata One. Те успяха да покажат на гостите основните принципи на изкуствения интелект, неговото приложение в ефективното разказване на истории и някои важни AI платформи, които всички експерти в сферата на комуникациите и PR могат да използват, за да улеснят и подобрят работата си.